¿POR QUÉ ESCRIBIMOS?

AL NO PODER ACEPTAR QUE SOMOS LIBRES EN JAULAS, NOS MOVEMOS EN MUNDOS DE PALABRAS QUERIENDO SER LIBRES

TRADÚCEME

COMPAÑEROS DE LUCHA EN PLUMA AFILADA

AVISO TODOS LOS TEXTOS ESTÁN REGISTRADOS

Blog bajo licencia Creative Commons

Licencia de Creative Commons

TODOS LOS TEXTOS ESTÁN REGISTRADOS

POEMAS, CUENTOS Y ESCRITOS REVOLUCIONARIOS DE DANIEL FERNÁNDEZ ABELLA is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License. Para utilizar primero y siempre sin ánimo de lucro ha de consultar al autor. Daniel Fernández Abella todos los derechos reservados.

miércoles, 18 de junio de 2014

ENTREVISTA La Col.lá Propinde





Voi a facétela bilingüe asturianu/castellanu, pa que la espublices n’asturianu o billingüe. Munchísimes gracies.

·       ¿Cómo surgió la idea?

Surde al debalu, ensin nengún fin concretu. Un grupu d'amigos, qu'entamamos a tocar pela cai y asina adulces, hasta que decidimos xuntanos nun local pa ensayar.
Primero ensayamos nel Tallerín (una asociación de músicos qu'había daquella en La Pola L.lena) y al poco pasamos a una cochera, que fue’l local onde tuvimos hasta hai bien poco, convirtiéndose nuna parte más de nuestra vida. Anguaño tamos nos locales d’ensayu del Conceyu L.lena, vamos pa meyor…jajajaja. Lo único que teníamos y tenemos claro ye que queremos faer música n'asturianu. Llegaron los discos, conciertos asgaya, reaxustes na banda…. y tamos a puntu d’espublizar nuestru cuartu discu.
El nome la la banda, debémos-ylu a un amigu nuestru, Pablín. Prestónos y descubrimos munches coses sobre La Col.lá Propinde, qu’entovía nun pisamos…¡que coses!

Surge sin rumbo, sin ningún fin concreto. Un grupo de amigos, que empezamos a tocar por la calle y así poco a poco, hasta que decidimos juntarnos en uno local para ensayar.
Primero ensayamos en el Tallerín (una sociación de músicos que había por entonces en La Pola, Lena) y al poco pasamos a una cochera, que fue el local donde hemos estado hasta hace bien poco, convirtiéndose en una parte más de nuestra vida. Actualemtne estamos en el locales de ensayo del Concejo Lena, vamos para mejor…jajajaja. Lo único que teníamos y tenemos claro es que queremos hacer música en asturiano. Llegaron los discos, conciertos en abundancia, reajustas de la banda… y estamos a punto de sacar publicar nuestro cuarto disco.
El nombre de la banda, se lo debemos a un amigo nuestro, Pablín. Nos gustó y descubrimos un montón de cosas de La Col.lá Propinde, que todavía no la hemos pisado….¡qué curioso!


·       ¿Cuándo empezasteis a tocar?

Na cai, principalmente, dempués dalgún chigre qu'otru. Asina se fueron creando ya iguando los primeros temes, que grabamos darréu nuna maqueta (Collacios ensin Fronteres), que gracies a Radio Sele, sitióla muncha xente.
Oficialmente'l nuestru debú n'escenariu y con producción grande y curiosa foi na desapaecía desafortunadamente Xuntanza Astur de Santu Adriano (una pena), na Senda del Osu, el 14 d'abril del 2001. D’ellí guardamos mui bonos recuerodos…

En la calle, principalmente, después algún bar que otro. Así se fueron creando y arreglando los primeros temas, que grabamos posteriormente en una maqueta (Collacios ensin Froteres), que gracias a Radio Sele llegó a los oídos de mucha gente. Después llegó los demás hasta ahora.
Oficialmente nuestro debut en escenario y con producción “potente” fue en la desaparecida Xuntanza Astur de Santo Adriano (una pena), en la Senda del Osos, el 14 de abril del 2001. De allí guardamos muy buenos recuerdos…

·       ¿Qué artistas os han influido en vuestra música?

Todos o casi todos veníamos de tocar en otros grupos, con instrumentos nuevos lo que ha sido y es un proceso de aprendizaje continuo…y creo que eso se refleja en nuestros temas. Se dice de nosotros que tenemos un sonido fresco, movido y muy comprometido con las realidades sociales
Influencias sin duda: la escena musical local y asturiana en primer lugar y la internacional

·       En los vídeos de Youtube, aparecéis con la bandera astuirana. Pero, ¿qué os pide vuestro público: canciones folklóricas, baladas…?
Hai cantares que siempre van tar ende como la foguera, l’emigrante, cuerri pal monte, Llandellena,… y dalgunos que yá nun tocamos dende va tiempu y tamos pensando en recuperar….Esperemos que los nuevos también presten.

Hay temas que siempre van a estar ahí como la foguera, l’emigrante, cuerri pal monte, Llandellena,… y algunos que yá no tocamos desde hace tiempo y estamos pensando en recuperar….Esperemos que los nuevos gusten también gusten.

·       ¿Qué revindicáis  en vuestra música?

La nuestra cultura y los problemes que nos arrodien día tres día…
Nosotros facemos música non programes ellectorales. Intentamos fuxir de la cultura planfletaria populista.

Nuestra cultura y los problemas que nos rodean.
Nosotros hacemos música no programas electorales. Intentamos huir de la cultura panfletaria populista.

·   ¿Es el bable una buena lengua para música rock? Ha habido influencias del catalán, como Skalarriak, o del euskera, soziedad alkoholika, kortatu… ¿Puede el bable llegar a ese nivel?

L’asturianu ye una llingua tan bona pa la música como cualesquier otra del mundu. Tien entidá histórica con repertoriu tradicional, anque siga marxinada dende va munchos años, Cuenta con un movimientu reivindicativu bien xuníu al cultural.
Nun pue comparase a los grupos asturianos, con un nivel más que suficiente, colos d’Euskal Herría o Catalunya ¿por qué? Porque n’Asturies les coses son totalmente diferente, falta promoción y programación en tolos ámbitos,…L'exemplu, ye que munchos grupos son más respetaos y conocíos fuera d’Asturies qu'equí.

El asturianu es una lengua tan buena para la música como cualquier otra del mundo. Tiene entidad histórica con repertorio tradicional, aunque siga marginada desde hace muchos años, Cuenta con un movimiento reivindicativo muy unido al cultural.
No se puede comparar a los grupos asturianos, con un nivel más que suficiente, con los de Euskal Herría o Catalunya ¿por qué? Porque en Asturies las cosas son totalmente diferentes, falta de promoción y programación en todos los ámbitos…. El ejemplo, es que muchos grupos son más respetados y conocidos fuera de Asturies que aquí.

·       La historia asturiana es amplia y diversa: Pelayo, la reconquista, la Revolución Industrial… Asturias ha formado parte de la historia de este país ¿No os parece que actualmente está en decadencia?

Esto ponme de malos gúevos porque los responsables de too tienen nome y apellíos…. Amás de los llingüístico y lo cultural, Asturies lleva en decadencia munchu tiempo, con polítiques que nos abocanaron a la quierbra en xeneral.
Una solución, utópica y alloñada entovía ye poner a los que tan nes instituciones onde-yos correspuende…
Otra con gran valir ye, la de les y los trabayadores organizaos n’asamblees, qu’autoxestionen al marxe d’organismos los sos problemes, como l’Asamblea de Trabayaores de Teneco, ente otres.

Este me pone de mal humor porque los responsables de todo tienen nombre y apellidos…. Aparte de los lingüístico y lo cultural, Asturies lleva en decadencia mucho tiempo, con políticas que nos han conducido a la quierbra.
Una solución, utópica y lejana todavía es poner a quienes tan en las instituciones donde les corresponde…
Otra viable, la de las y los trabajadores organizados en asambleas, que autoxgestionan al margen de organismos su problemas, como la Asamblea de Trabayaores de Teneco.

·       A pesar de que estamos en crisis, se producen miles de discos de grupos de todas las maneras musicales existentes ¿Cómo definiríais vuestro estilo?

La música emerxente siempre ta en crisis.
Ye verdá que, por suerte, hai una bona riestra de discos espublizaos añu tres añu, en llingua asturiana y de tolos estilos, siendo dalgo más d’un millón d’habitantes, tamos mui percima de la media. Hai mui bonos músicos nesta tierra a pesar de les torgues.
¿El nuestru estilu? Facemos música n’asturianu folk, rock, fusión, world music,….jajajjjajsajajaja

La música emergente siempre está en crisis,
CIerot es que cada año hay numerosas publicaciones de discos de todos los estilos en asturiano, siendo algo más de un millón de habitantes, estamos muy por encima de la media. Hay muy buenos músicos en esta tierra, a pesar de las dificultades.
¿Nuestro estilo? Hacemos música en asturianu. Folk, rock, fusión, world music,…. Jajajajjajajajajaja

·       Hay muchos poetas  y escritores en Asturias. Algunos muy buenos. ¿crées que con la globalización del mundo la cultural popular va perdiendo fuelle sobre todo entre la jueventud?

Non, tolo contrario, nós entendemos la globalización del mundu onde se respeta la pluralidá y la bayura llingüística, como parte del padremuñu mundial y tovía más les que tán en peligru d’estinción como la nuestra.
Nel casu de Asturies, la llucha pol idioma como un derechu llingüísticu, parte fundamental de la nuestra cultura, lleva más de 30 años y la rempuesta de los gobiernos pasados y el d’angäño ye  la marxinación y el despreciu hacia a los falantes. Dientro d’esi contestu, la música (ente otres disciplines) ocupó y ocupa, un papel fundamental na normalización y vindicación de l’asturianu.
Podemos presumir qu'amás de la música (na lliteratura, como n'otres  manifestaciones artístiques) al pie de los movimientos sociales, tamién se nieguen al xenocidiu lingüísitco al que nos someten nesta tierra demostrando al mundu'l bon status de la llingua asturiana pa escribir, pa crear, pa enseñar y pa falar.

No, todo lo contrario, nosotros entendemos la globalización del mundo donde se respeta la pluralidad y la diversidad lingüística como parte del patrimonio mundial y todavía más las están en peligro de extinción, como la nuestra.
En el caso de Asturies, la lucha por el idioma, como un  derecho lingüístico, parte fundamental de nuestra cultura, lleva más de 30 y la respuesta de los gobiernos pasados y el acutal es la margianción y el desprecio hacia los “falantes”. Dentro de eso contexto, la música (entre otras disciplinas) ha ocupado y ocupa un papel fundamental en la normalización y reivindicación del idioma.
Podemos presumir que además de la música (en la literatura,  como en otras manifestaciones artísticas y culturales) junto a los movimientos sociales, también se nieguan al genocidio lingüísitco que nos someten en esta tierra demostrando al mundo el buen status de la lengua asturiana para escribir, para crear, para educar y para usar.

·       La música es un buen movimiento reivindicativo. ¿De qué os quejáis?

La música ye un llugar fantásticu pa la reflexón, nós tocamos y la xente cavila pa dempués faer los que a cada unu-y venga en gana. La quexa ye la falta d'escena, la falta de promoción, la falta d'espacios pa les músiques minoritaries,…

La música es un lugar fantástico para la reflexión, nosotros tocamos y la gente reflexona para después hacer los que cada uno le venga en gana. La queja es la falta de escena, la falta de promoción, la falta de espacios para las músicas minoritarias,…

·       ¿Qué consejo daríais a aquellos que empiezan a tocar canciones?

El conseyu ye ni se los piensen, a pesar de los torgues que se puean atopar al principiu o pol camín (locales d’ensayu, equipu, crisis onde la cultura a golpe de retayos mengua enforma….). ¡claro qu’hai que “tirase a la piscina”! Tocar, crear, componer,…lo demás (conciertos, discos, grabaciones…) van viniedo adulces. Un país ensin música, ensin cultura, ye un país mudu. Y nun nos van cayar enxamás.

El consejo es que ni se lo piensen, a pesar de las dificultades que se puedan encontrar al principio o por el camino (locales de ensayo, equipo, crisis económicas donde la cultura siempre retrocede a base de recortes….), claro que hay que “lanzarse a la piscina”: tocar, crear, componer, pasárselo bien,…lo otro (conciertos, discos, grabaciones,…) van viniendo poco a poco. Un país sin música, sin manifestaciones culturales, es un país mudo. Y no nos van a silenciar nunca.

 
·       Para terminar, ¿En qué género os definís musicalmente?
Género?

Xéneru, etiquetes,…munches: folk, rock, fusión, celta, world music,….facemos la música que nos presta, partiendo d’Asturies, con pieces del repertorio tradicional hasta de composición propia más lo que venga llueu. Facemos música ensin llindes pero dende Asturies pal mundu

Género, etiquetas,…muchas: folk, rock, fusión, celta, world,…hacemos la música que nos gusta, partiendo d’Asturies, con piezas del repertorio tradicional hasta de composición propia más lo que venga. Hacemos música sin fronteras pero dende Asturies pal mundo.

·       Muchas gracias por vuestro tiempo. ¿Una frase para animar a practicar música?

Nosotros nos quedamos con esta de Pierre Besnard:
"Ente la dominación cultural, la cultura popular nun pue afitase más que como una cultura engarrada cola dominación"
Gracias a ti. Salú.

Nós quedámonos con esta de Pierre Besnard:
“Entre la dominación cultural, la cultura popular no puede entenderse más que como una cultura en lucha con la dominación”
 Gracies a ti. Salud.

Tamién tamos en facebook, twitter, you tobe ya instagram




1 comentario:

  1. TAMBIÉN PUBLICADA AQUÍ http://www.musikaze.com/es/musica/grupos/noticia.php?cod=5931&ntc=23841

    ResponderEliminar